World Vision Romania: 40% din mediul rural au pierdut 24 de săptămâni de școală

World Vision Romania: 40% din mediul rural au pierdut 24  de săptămâni de școală
martie 19, 2021
Alin Ciubotariu

World Vision Romania anunță că 40% din elevii din mediul rural nu au avut acces la educația online. 30% din elevii di anul terminat de gimnaziu din zonele sărace nu s-au prezentat la examene. 65.000 de elevi riscă să rămână cu mediile neîncheiate.

La un an de la declararea pandemiei de coronavirus, închiderea școlilor și trecerea elevilor la învățământul online World Vision România constată într-un raport că 40% din elevi din zonele rurale nu au avut acces la școala online fapt ce a dus la pierderea a 24 de săptămâni de școală pentru elevii din zonele defavorizate.

Majoritatea celor care nu au avut acces la educație online provin din familii dejavantajate, ale căror probleme financiare au făcut imposibilă achiziția unui dipozitiv cu care să se poată conecta la internet. La aceștia se mai adaugă un număr important de elevi care locuiesc în zone în care semnalul de internet este slab (1 din 3 sate, conform WVR) sau chiar inexistent dar și proasta pregătire tehnică a cadrelor didactice , care nu au fost instruiți să predea și să examineze online.

30% din elevii de an terminal de gimnaziu din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională ceea ce duce la concluzia că rata de abandon școlar timpuriu riscă să crească, acum fiind pe locul trei între statele din Europa.

„Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe acești copii lăsați în urmă, să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale”, afirmă WVR într-un comunicat de presă.

Conform analizelor anterioare făcute de WVR mai bine de 237.000 de elevi din zonele defavorizate nu au avut acces la servicii de internet iar 287.000 de elevi nu au avut acces la dispozitive cu care să se conecteze pentru a frecventa cursurile online.

Una din consecințele directe ale accesului scăzut la educația online a fost faptul că jumătate dintre elevii care s-au putut prezenta la Examenul de Evaluare Națională din 2020 nu au obținut notă de trecere la examenul de matematică. În vara anului trecut, 60% dintre părinți nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente și produse de bază. În aceste condiții, nu mai poate surprinde pe nimeni faptul că 91% dintre toți copiii au fost afectați din punct de vedere psihologic și că mai bine de o cincime dintre copiii de la sat consideră că nu sunt niciodată, sau sunt doar uneori, fericiți.

„Acesta este tabloul general al învățământului din România: cu decalaje în creștere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu șanse în minus. Și pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede și cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Ministerul Educației a decis recent aplicarea de măsuri care să ducă la recuperarea materiei pierdute prin proiectul pilot „Școala de după școală”, ca educație remedială, dar numai un sfert dintre elevii care ar avea nevoie frecventează cursurile la ora actuală.

"Trebuie să recunoaștem că sunt probleme generate de predarea online, au fost pierderi generate de deficientele de acces la net sau echipamente, formarea cadrelor didactice. Am insistat ca orele remediale să se facă cu prezența fizică", a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

Deși rezultatele arată un alt tablou cadrele didactice afirmă în continuare, în proporție de 80%, că nu au nevoie de formare pentru educația online dar 60% dintre ei consideră că ar fi binevenit un ghid cadru de educație remedială, care să ajute elevii din comunitățile defavorizate să recupereze materia pierdută în timpul pandemiei.

iunie 11, 2021
Președintele PSD dă de pământ cu prestația guvernului la negocierile PNRR și anunță moțiune de cenzură

Marcel Ciolacu a criticat dur modul în care guvernul României a finalizat documentația pentru PNRR. Președintele PSD spune că experții UE au desființat programul depus de guvern și că eșecul se datorează unor conflicte de interese. Ciolacu anunță depunerea unei moțiuni de cenzură.

iunie 11, 2021
Comisia Europenă a evaluat PNRR și l-a găsit nesatisfăcător

Guvernul a depus proiectul PNRR la Comisia Europeană în vederea unei etape de evaluare și renegociere. Comisia Europeană a transmis mai bine de 30 de observații, majoritatea lor legate de justificarea costurilor estimate.

iunie 9, 2021
Virusul Chinezesc și visul Orwellian...

În China iar se declară carantine pe regiuni imense, cel mai mare centru vizat tura asta, după ce a fost lovit de un val enorm de 40 și un pic de vazuri de Covid, fiind capitala provinciei Guangdong, orașul Guangzhou. Așa că mărețul Partid Comunist Chinez a decis să facă un mare salt împotriva virusului […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram